25.03.2014
25.03.2014
Практика підсвітки пішохідних переходів заради їх більшої безпеки буде втілена і у Львові. Щоправда тільки на одному переході — на проспекті Чорновола, де коштом громадськості та інвесторів планують встановити підсвітку вже у квітні. Ініціатором проекту, який отримав назву «Безпечний перехід», є громадський активіст із «Дайте пройти» Мирослав Голяк, який розповів редакції Postpaper про свою ідею та деталі втілення проекту.
Найбільш небезпечні переходи у Львові розташовані на широких дорогах з поганим освітленням вночі, де трапляється багато аварій. Пілотний проект по встановленню додаткового освітлення ставить на меті втілення у Львові першого справді безпечного пішохідного переходу. Суть ідеї проста — підсвітити «зебру» зверху аби її було добре видно як пішоходам так і водіям. Слід зазначити, така підсвітка переходів широко застосовується у багатьох країнах Європи, що значно покращує безпеку на дорогах.
Кошторис проекту «Безпечний перехід» складає 60 тис. грн., з них 40 тис. грн. нададуть інвестори, серед яких в тому числі є і швейцарська компанія Swarco — виробник ламп, що будуть встановлені. Решту суми — 20 тис. грн. — мають зібрати самі львів'яни. Вчора ввечері відбувся старт збору коштів, й менше ніж за день вже зібрано більше 7,5 тисяч гривень. Долучитись до збору коштів можуть усі небайдужі львів’яни — перерахувати гроші на картку або передати готівкою.
Редакція поспілкувалась з ініціатором проекту, активістом спільноти «Дайте пройти», Мирославом Голяком, який взимку опублікував пропозицію втілити проект у Львові, на що отримав ряд схвальних відгуків та пропозицію від інвесторів. Далі розповідає Мирослав:
«Десь рік тому я перший раз поїхав машиною в Польщу, і на дорозі звернув увагу на переходи. Навіть на міжміських трасах, які погано освітлюються, пішохідні переходи видно заздалегідь саме завдяки такій підсвітці. Тож я вирішив втілити таку ідею у Львові. Місце на проспекті Чорновола я обрав не випадково — постійно проїжджаю там і дуже часто бачу людей, які там переходять. Це таке популярне місце для небезпеки, скажімо так. Плюс я мав розмову з перевізником, а вони ведуть внутрішню статистику по своїм ДТП, і в них в тому місці двічі було ДТП через те, що машина різко загальмувала перед пішоходом і маршрутка в неї врізалась. Місце — аварійне, тому цей проект має допомогти.
На мене вийшла людина з «Львівавтодору», яка давно носить ідею такого проекту у Львові, особливо в співпраці з компанією «Сварко», плюс «Львівавтодор» має контакти з іншими комунальними установами. Все дуже швидко погодилось і ми вирішили запустити цей проект. Власне, ідея його полягає в тому, щоб таким показовим проектом мотивувати міську владу до того, щоб такі переходи були як стандарт. Згрубша, як було зі стовпчиками — коли ми почали застовплювати вулиці, пройшов деякий час і на це офіційно почались виділятись кошти для районних адміністрацій».
Ознайомитись детальніше із проектом, його кошторисом, а також долучитись до збору коштів можна на сайті ініціативи «Дайте пройти».
У місті ініційовано створення громадської організації велосипедистів Львова заради більш організованого та координованого вирішення актуальних проблем. →
У березні в місті розпочались одразу два проекти з облаштування внутрішніх дворів. →