13.02.2014
13.02.2014
Редакція Postpaper продожвує писати про те, де і як працюють львів’яни. Цього разу ми завітали до дизайн-бюро «Хочу раю» (Hochu rayu), де у невеличкому приміщенні команда дизайнерів створює мікросвіти для інших й перш за все для себе. Тут багато цікавих предметів інтер’єру придуманих дизайнерами, дрібничок, що привертають увагу, а також, тут живе кіт. Редакція поспілкувалась із засновниками бюро та дізналась, як свторювалась команда, проекти та власне сам робочий простір.
Засновниками дизайн-бюро є двоє братів — Віталій та Юрій Кириліви. Вони працюють разом вже близько семи років. Минулого року до них приєдналися Данута Кріль, Оленка Бідзіля, Макс Дмитрів, Остап Думанський. Тож, в офісі працює п’ятеро дизайнерів та живе кіт Маріо. Бюро розташувється в одному з приміщень у коворкінгу Betaplace. Загальна площа офісу становить 16 м. кв..
Тут розміщені дерев’яний стіл та стелаж — розроблені дизайнерами для власних потреб й виготовлені з фанери та клену. На стелажі розміщені журнали та книги з дизайну, прототипи речей предметного дизайну. Особливість стелажу полягає в тому, що він розташований вздовж стіни поряд з вікном і переходить у широке підвіконня. Тут розстелений м’який матрац тож, можна працювати в зручному положені або відпочивати. Частина однієї стіни покрита спеціальною фарбою, що дозволяє писати чи малювати маркерами на її поверхні. Поряд, стоять картини намальовані Оленою Бідзілею. Двері разом з домальованим крилом зображують логотип бюро. Вхід з зовні прикрашає гіпсовий зліпок одного з співзасновників.
Бюро, окрім основного приміщення, має міні-майстерню (лабораторію) в межах коворкінгу, в якій дизайнери власноруч працюють з деревом чи іншими матеріалами, роблять необхідні прототипи. Також, при портебі використовують переговорні коворкінгу.
В офісі «Хочу раю» вдалося побачити декілька елементів предметного дизайну придуманого і створеного його командою.
«Тапо» — спеціальна таця, назва якої походить від сполучення перших складів у словах «таця» та «подушка». На «Тапо» можна ставити чашки, воно стабільне, а також перевернувши — спати. В природі існує всього два «Тапо», які є наразі прототипами.
Лампа «Пульс» — виготовлена зі штучного каменю, з допомогою сенсора змінює забарвлення світла. Придумали та створили цю лампу — Данута Кріль спільно з Володимиром Каралюсом з дизайн-студії VODAdesign. Ідея полягає у можливостях взаємодії людини з джерелом освітлення. Ця лампа посіла перше місце на всеукраїнському конкурсі The Very best of ukrainian design в категорії предметного дизайну, та ввійшла у фінал на міжнародному — Salone satelite 2012 року.
Його креслили вручну, а токарі в Політехніці точили металеві деталі, а видували його зі скла в ЛНАМ, для цього тричі виготовлялися гіпсові форми. Поліпшений прототип з краном та водою вже втілюється в одному з проектованих інтер’єрів.
«Boot» — кухонний набір, проварений в олії, тому придатний для зберігання харчових продуктів, може функціонувати як термос. Його ніжки — це сільничка та перечниця. «Boot» побував на різних виставках в Києві, Москві. Автором ідеї кухонного набору є Олена Бідзіля, а втілювався разом з бюро Hr .
«Ракета» — це підставка для ручок, яку можна самостійно скласти без клею. Це така собі, витинанка придумана спеціально для журналу.
Переломний момент в житті та діяльності бюро стався саме тоді, коли хлопці створили адміністративно-офісну будівлю Manezh у Черкасах. І з цим проектом вони перемогли у всеукраїнському щорічному архітектурному конкурсі «Інтер'єр року 2011». Їм вдалося ввійти в коло архітекторів Києва в той час, як у Львові про «Хочу раю» мало хто знав.
Віталій Кирилів, співзасновник бюро: «Роки, які ми працювали до того, ми вважаємо, були напрацюваннями. Власне створення даного проекту «Модуль №1» для компанії Manezh став нашим стартом, тому що ми втілили все те, що хотіли — створили мікросвіт. А конкурс показав нашу роботу для України та міжнародних професіоналів».
Окрім дизайну інтер’єрів та предметним дизайном, бюро займається дизайном сайтів, розробкою нестандартних вітрин, логотипами, фірмовим стилем. Замовниками бюро більшою мірою є підприємці з Києва, Дніпропетровська, Черкас, аніж зі Львова. Попри комерційну діяльність, бюро намагається просувати культуру дизайну в нашому місті. Так, Hochu rayu провело низку лекцій та спеціальних зустрічей, деякі з них спільно з відомими українськими журналами «Салон» та «Дім і інтер’єр».
У планах — збільшувати команду, розширюватись та втілювати приватні задуми, наприклад, запустити лінію елементів декору та побутових предметів.
Ще 7-8 років тому, Юра придумав назву для бюро — «Хочу раю», тоді був створений перший логотип, а вже у 2013 році брати вирішили його змінити. Новий логотип — це стилізація дверей з крилом — зображує вхід до раю, символ дверей запропонувала Данута. Цікаво, що стилізовані двері — це натхнення від побачених Райських воріт у Флорентійському соборі. За словами Віталія, в логотипі намагалися поєднати фізику та естетику в одному цілому.
Віталій Кирилів: «Наш слоган спочатку звучав так: «Шлях мрій — це боротьба за свій рай на землі». Коли ми починали свої перші проекти, ми чомусь боролися. Ще з Академії мистецтв спостерігалась така тенденція, з нами намагались сперечатись і доказувати, що вони все знають. Ми зрозуміли, що в чомусь проблема — всюди їздимо, пробуємо, але щось нічого не виходить. Ми давай розбиратися, а в нас у слогані написана — «боротьба». І ми замінити її на «Шлях мрій — створення свого раю на землі». Всі приблизно уявляють, що таке рай. Наша задача в тому, щоби створювати для кожної персони тут на землі, те що буде кльовим, даруватиме радість, приємність.
Нашазагальна думка полягає в тому, що ми хочемо створювати мікросвіти: будинок-інтер’єр, предмети в ньому, для бізнесу — це реклама, візитки, логотипи, сайт, одяг. Хочеться створювати такі мікросвіти, де кожна деталь буде підтверджувати й підтримувати загальну ідею. Наприклад, якщо взяти нашу візитку, на якій зображені двері з крилом, то в нашому офісі так само: двері з крилом. Людина бачить візитку, потім двері і розуміє, що це одне ціле, воно одне одного підтверджує».
«В Україні ще не існує дизайну, як такого. Він молодий, розвивається і його потрібно підтримувати — тут поле неоране. Це складно, але хто як не ми? В Голландії круто, але ми можемо так само! Багато хто в дизайні має занижену самооцінку, сумніваються. І тому, мало хто пробує щось робити. Важливо, щоб дизайнери були тими, хто створюють.
Справжній дизайнер не буде використовувати чужі ідеї, не буде інтерпретувати, моделювати щось з чогось іншого. Він буде створювати деталі, а вже тоді з них творити щось одне важливе і особливе. Хочемо, щоб в нас в Україні нарешті з’явилися дизайнери. Також, було б добре, якби у Львові з’явилися дизайнери, які створюють, а не виконують. Клієнт керує, клієнт «прав». Я не впевнений, що позиція «клієнт прав» — це круто. Виходить, що зроблена робота оцінюється так — «я тобі заплачу чи не заплачу». Це не є критерієм нашої роботи. Я і замовник пливемо в одному човні. І не важливо, наскільки дорогий його човен, риба бачить наживку. Часто люди хочуть результат вже й одразу, а ти розумієш, що потрібен діалог, спілкування. Хочеться мати думку, що у Львові з’являться бізнесмени, з якими можна було б робити якісь цікаві речі.
Тільки ретро — не зовсім цікаво. Наприклад, той самий Лондон чи будь-яке інше європейське місто, воно інтегрує архітектуру. Навіть в Голландії є місце, де будинок через будинок модерн і класика — воно все якось живе і співіснує. Виходить, що тут люди постійно говорять про минуле, а потрібно створювати сучасне», — поділився своїми думками один із засновників бюро Віталій Кирилів.
Дизайн-бюро «Хочу раю»
сторінка у Facebook
Про офіс невеличкої IT-компанії, який знаходиться у центрі міста. Працівники компанії не мають посад, працюють у командах, тут відсутні кабінети керівників, багато простору та вільний робочий графік. →
Редакція Postpaper продовжує серію репортажів про робоче місце. Сьогодні мова піде про нещодавно відкритий коворкінг Betaplace — місце для тих, кому потрібний робочий простір. →
Редакція відвідала нові заклади та дізналася, як вони виглядають, що там готують та скільки коштує страва з меню. →